Як правильно підписувати зошит?
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах це роблять учні.
Зошит
з української мови (з письма у 1 класі)
учениці (учня) 2 – А класу
НВК № 10 м. Кузнецовська
Іванової Ольги
(Шаповалова Олександра)
Як зазначати дату та вид роботи?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу); яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача, приклади тощо).
7 жовтня
Класна робота
Задача 35
Чи треба ставити крапку в кінці заголовків?
У кінці заголовків крапка не ставиться.
Як виправляти помилку?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
Чи можна помилку брати в дужки?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.
Де починати робити записи на новій сторінці?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.
Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.
Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка:
Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
Де слід розпочинати запис математичних завдань?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
Кільки клітинок слід попускати між записами?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
Як писати цифри і літери?
1. Цифри і літери треба писати похило.
2. Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
3. Для написання дужок теж відводять одну клітинку.
Яка повинна бути висота літер та цифр?
1. Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
2. Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
3. Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.
Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
- Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
- Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн. 35 к.
Які існують правила скорочення?
1. Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с 60 км/год
2. Одиниці площі записують так: 15 26 (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
3. Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
35 з. (зошитів) – до першої голосної;
17 ол. (олівців) – до другої голосної.
У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.
Як правильно підписувати зошит?
У 1 та 2 класах зошити підписує вчитель; у 3 – 4 класах це роблять учні.
Зошит
з української мови (з письма у 1 класі)
учениці (учня) 2 – А класу
НВК № 10 м. Кузнецовська
Іванової Ольги
(Шаповалова Олександра)
Як зазначати дату та вид роботи?
У письмовій роботі з мови або математики треба зазначати дату виконання роботи (починаючи з 2 класу); яка це робота (класна чи домашня), вид завдання (вправа, твір, задача, приклади тощо).
7 жовтня
Класна робота
Задача 35
Чи треба ставити крапку в кінці заголовків?
У кінці заголовків крапка не ставиться.
Як виправляти помилку?
Щоб виправити невірно написану літеру чи цифру, треба помилку закреслити навкіс (справа наліво), користуючись ручкою, а не олівцем, і зверху написати потрібну літеру чи цифру, теж ручкою.
Чи можна помилку брати в дужки?
Якщо треба замінити слово, словосполучення, речення чи приклад, його закреслюють тонкою горизонтальною лінією, а в дужки не беруть, оскільки дужки є пунктуаційним знаком.
Скільки рядків треба залишати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком тексту однієї роботи і початком наступної слід пропускати два робочих рядки.
Де починати робити записи на новій сторінці?
Записи на новій сторінці треба починати робити з першого рядка.
Чи треба пропускати рядок між датою і назвою роботи?
Між датою і назвою роботи, між назвою та видом роботи, між видом роботи і заголовком рядок не пропускають.
Чи можна залишати вільні рядки в кінці сторінки?
Якщо залишаються вільні рядки, то їх використовують для завдань на розсуд вчителя. Початок запису тексту і його заголовок виконують на одній сторінці.
Де треба починати записувати дату, назву роботи та її вид?
Запис дати і виду роботи розміщують посередині робочого рядка:
Скільки клітинок треба пропускати між класною і домашньою роботою?
Між заключним рядком завдання однієї письмової роботи і початком наступної роботи слід пропускати чотири клітинки.
Де слід розпочинати запис математичних завдань?
Запис математичних завдань слід розпочинати на другій повній клітинці зверху та на другій клітинці від поля чи згину сторінки зошита.
Кільки клітинок слід попускати між записами?
Між записами дати, назви роботи пропускають одну клітинку.
Як писати цифри і літери?
1. Цифри і літери треба писати похило.
2. Кожну цифру, знак, літеру записують в окремій клітинці.
3. Для написання дужок теж відводять одну клітинку.
Яка повинна бути висота літер та цифр?
1. Цифри повинні бути заввишки одна клітинка;
2. Малі літери у 1-2 класах пишуть заввишки одна клітинка, а у 3 – 4 класах – 2/3 клітинки.
3. Великі літери треба писати заввишки півтори клітинки.
Які правила написання найменувань?
Найменування одиниць величин пишуть повністю у запинанні задачі та після словесного запису числа: (В одному ящику 14кг цукерок? Скільки кілограмів груш завезли?)
Після чисел найменування пишуть скорочено:
- Без крапки: 2 мм ,3 см, 4 дм, 4м, 6 кг, 7г, 8кг, 9ц, 10 т, 12 с, 13 хв, 14 год;
- Крапка ставиться після скороченого запису найменування грошової одиниці: 20 грн. 35 к.
Які існують правила скорочення?
1. Одиниці швидкості скорочено записують так: 14 м/с 60 км/год
2. Одиниці площі записують так: 15 26 (висота цифри «2» біля літери – ½ клітинки)
3. Назви предметів біля цифри записують скорочено, за правилами скорочень:
35 з. (зошитів) – до першої голосної;
17 ол. (олівців) – до другої голосної.
У відповіді до задачі назву предмета пишуть повністю:
Відповідь: купили 24 олівці.
Пам’ятка для батьків
Як уникнути помилок, працюючи з учнями початкової школи над
виконанням домашніх завдань?
1. Виховувати звичку виконувати домашнi завдання систематично.
2. Починати виконувати завдання можна вже через 1,5 - 2 години пiсля шкiльних занять. Оптимальний час — з 15.00 до 17.00.
3. Привчати дитину сiдати до роботи без нагадувань.
5. Навчити дитину користуватися годинником. Показати, як за годинником робити перерви (10 - 15 хв) для активного вiдпочинку i знову сiдати до роботи. Усе це дитина має виконувати незалежно вiд того, можете ви їй придiлити увагу чи нi.
5. Навчити дитину спочатку складати орiєнтовний план майбутнiх дiй, радитися з вами та обговорювати, як виконати завдання, а потiм самостiйно братися до роботи.
6. Навчити видiляти головне й другорядне, умiти зосередитись на головному.
7. Не забувати нагадувати учневi повторити правила, якi вивчали на уроках.
8. Виховувати у дитини самоконтроль, самоаналiз та самооцiнювання. Найпростiший спосiб — порiвняння сьогоднiшнього рiвня виконання з учорашнiм. Акцентувати увагу навiть на незначних перемогах, щоб дитина помiчала їх і намагалася досягати бiльших результатiв.
9. Не порiвнювати результати навчання своєї дитини з результатами iнших дiтей, а тiльки з її власними!
10. Не забувати вiдзначити стараннiсть дитини. Не створювати “хронiчний дефiцит похвал” через те, що дитина одержує нижчий бал замiсть очiкуваного високого.
11. На початку навчального року корисно контролювати, як дитина виконує домашнi завдання. Перевіряти, чи правильно вона зрозумiла пройдений матерiал. У І семестрi краще це робити щовечора, а у ІІ — контроль можна зменшити до 2 - 3 разiв на тиждень.
12. Перевiряти — не значить “робити замiсть”: нiколи не пiдказуйте дитинi готових рiшень.
13. Примiтка. Пам’ятайте, що телевiзор і комп`ютер — ворог № 1 успiшного навчання. Не потрiбно вмикати їх ранiше, нiж будугь виконанi усi завдання. Якщо дитина дивиться телевiзор пiд час денного вiдпочинку, то їй буде важко зосередитися. Бажано дозволяти дивитися тiльки дитячi передачi.