Більшість дітей іде до школи з великим бажанням вчитися, адже вони займуть нову соціальну позицію - школяр. І від того, якими будуть перші шкільні роки дитини, залежить усе її подальше навчання і, в більшості випадках, майбутній життєвий шлях. Розуміючи важливість цього кроку, перед батьками постає нелегке питання: в яку школу віддати вчитися свою дитину? Керуючись мудрим висловом: „Не вчіть дітей так, як вчили вас, бо вони живуть в інші часи”, все частіше батьки віддають перевагу школам нового типу. Адже, для батьків є важливим не тільки здобуття знань дитиною, а й збереження її духовного здоров'я, емоційного благополуччя. Саме таким вимогам відповідають школи, які обрали систему розвивального навчання. Адже саме ця система відповідає проблемам сьогодення, де людина сприймає великі обсяги інформації, орієнтується в нових умовах, постійно дивиться в завтрашній день. А учні, які навчаються за цією системою, відчувають себе здібними, потрібними, цікавими для вчителя і своїх однолітків.
Система „Розвивальне навчання” розроблялась протягом 1960 - 1990-х років на базі фундаментальних психолого-педагогічних досліджень вітчизняних учених (В.Давидов, Д.Ельконін, В.Рєпкін, С.Максименко, О.Дусавицький, Г.Середа, Ф.Боданський та ін.) становить один із напрямів трансформації початкової шкільної освіти.
Як свідчать дослідження, внаслідок реалізації принципів розвивального навчання у молодшому шкільному віці складаються сприятливі умови для усвідомлення, засвоєння знань і загального розвитку учнів, передусім їхніх пізнавальних здібностей.
Головною метою системи розвивального навчання є формування вміння вчитися — загальної здібності, що дозволяє учням у майбутньому самостійно оволодівати будь-якими знаннями. Ефективність навчання досягається шляхом поєднання індивідуальної, парної, групової та фронтальної форм роботи.
Завданням вчителя, який працює за системою розвивального навчання, полягає у вмінні побудувати свою роботу так, щоб кожна дитина отримувала задоволення від навчання, щоб діти відчули потребу в знаннях, прагнули оволодіти ними. А також розкрити в кожній дитині в повній мірі все те найкраще, що закладене природою. Разом з цим виховувати у дітей такі риси, які будуть необхідні майбутньому демократичному суспільству: вміння самостійно і критично мислити, бути творчими, вміти окреслювати проблеми і вирішувати їх.